Fashion Revolution to organizacja założona w Wielkiej Brytanii po tragicznych wydarzeniach w Bangladeszu, które miały miejsce 24 kwietnia 2013. Kompleks fabryczny Rana Plaza, w którym tysiące osób szyły ubrania m.in. dla polskiej firmy LPP zawalił się, powodując śmierć 1130 pracowników fabryki. Chcąc upamiętnić ofiary katastrofy, organizacja od 2013 roku aktywnie nakłania przedstawicieli branży odzieżowej do wdrażania coraz bardziej odpowiedzialnych praktyk. Globalny ruch Fashion Revolution zachęca, by w każdą rocznicę katastrofy w Rana Plaza, czyli 24 kwietnia przyłączyć się do kampanii Fashion Revolution Week i zadać firmom odzieżowym proste pytanie: Who made my clothes?
Dodatkowo, jeśli jesteś studentem, zostań Ambasadorem na swojej uczelni i przygotuj wydarzenie na Fashion Revolution Week. Informację o tym, jak zostać Ambasadorem znajdziesz w poradniku: Become a Student Ambassador
Zajrzyj do specjalnie przygotowanej dla Ciebie prezentacji przedstawiającej pomysły na to, jak można zaangażować się w kampanię. Materiały znajdziesz w poradniku dla firm: Getinvolved Brands
Także w Polsce kampanię wsparło wiele gwiazd oraz osób ze świata mody, które wzięły udział w sesjach zdjęciowych promujących akcję. W 2015 byli to: Ewelina Rydzyńska, Julia Kamińska, Orina Krajewska, Maja Koman, Michał Zaczyński, Harel, Ola Bąkowska oraz Anna Matysiak. Zdjęcia wykonał Manuel de la Cruz, a sesja odbyła się w budynku Mysiej 3 w Warszawie. Fryzury przygotował warszawski salon „u Fryzjerów”, a makijaż wykonały Laura Karaś i Agata Król.
Z kolei w najnowszej sesji zdjęciowej #whomademyclothes x Love Story udział wzięli: Ewa Kowalewska-Kondrat, Marta Siniło, Ewa Wojciechowska, Weronika Wawrzkowicz oraz Michał Zaczyński. Zaprezentowali oni ubrania, które służą im od lat, podkreślają ich styl oraz sprawiają, że świetnie się czują. Ubrania, z którymi łączy ich prawdziwe Love Story.
Partnerami edycji Fashion Revolution Polska 2017 byli: Slow Fashion, Cracow Fashion Week, Szkoła Artystycznego Projektowania Ubioru, KOKO world oraz British Council. Patronat medialny objął Magazyn Moi!.
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach lub chcesz się wypisać z naszego newslettera.
Washpapa to papier do szycia i prania i jednocześnie zastrzeżony znak towarowy
Unii Europejskiej pod numerem 016633836.
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE