Trend I na 2019 - MARKI LEGISLACYJNE - co na to Washpapa? Promując świadome wybory wpływa na przyszłość 0

Trend I

MARKI LEGISLACYJNE

Trend I - marki legislacyjne - promując świadome wybory wpływamy na przyszłość

Brzmi obco i sucho? O co w tym chodzi i co z tego będzie miał Świat? Jak przekuć takie wielkie slogany na małe podwórka naszych firm?

W 2019 roku klienci zaczną zwracać większą uwagę na MARKI LEGISLACYJNE, czyli firmy, które wykorzystując swoją siłę i pozycję na rynku, zmieniają a nawet narzucają prawa, które napędzają konstruktywne zmiany i czynią świat lepszym. Coraz więcej konsumentów chce, aby marki zajmowały stanowisko w kwestiach społecznych. Najbardziej postępowe marki chcą zrobić więcej, niż tylko podnieść świadomość. Chcą wpływać na zasady i je zmieniać. To trend, który sprawi, że niejedna firma poczuje niekomfortowe ukłucie w żołądku. Aktywne lobbowanie, wręcz narzucanie praw i przepisów bardzo różni się od tworzenia kampanii marketingowych. Oznacza autentyczne zaangażowanie na rzecz wspólnego dobra ale też wystawia firmy na krytykę. Wymaga także od firmy ciągłego monitorowania przestrzegania przepisów, o które zabiega.

Wielu konsumentów będzie cynicznie podchodzić do takich działań. Będzie też  kwestionować rzeczywiste wpływy takich kampanii. Ich prawo. My natomiast musimy słuchać różnorodnych głosów dochodzących z wewnątrz i z zewnątrz organizacji, a następnie działać, by zmieniać.

Przykładem tak prowadzonej strategii jest firma Ceramiracle, która omijając chińskie przepisy dotyczące zakazu sprzedaży w tym kraju kosmetyków nietestowanych na zwierzętach, nie zaczęła ich testować, ale wykorzystała inny kanał sprzedaży, nie uginając się pod naciskiem tych przepisów. Kolejny przykład to kampania Microsoftu, który wprowadził oraz wymusił na dostawcach obowiązek zagwarantowania 12 tygodniowego płatnego urlopu rodzicielskiego. W USA przepisy gwarantujące urlop macierzyński są bardzo okrojone.

W Washpapie ten wielki trend rozumiemy bardzo prosto i staramy się go zaadaptować na miarę naszych możliwości promując ideę #zerowaste oraz budując platformę deadstocków, na której tkaniny niechciane, bądź zapomniane znajdują drugie życie. Na codzień poszukujemy partnerów, którym również bliska jest idea niezaśmiecania świata, zrównoważonego szycia i slow life. Nasza misja „Promując świadome wybory wpływamy na przyszłość” ma wydźwięk edukacyjny i pozycjonuje nas jako firmę mającą na uwadze dobro społeczne i ochronę środowiska.

A jak Ty i Twoja firma może uczynić świat lepszym w tym obszarze?

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl